TechRadar Eindoordeel
De tweede generatie van de Ray-Ban Meta zorgt dat Meta de titel van beste slimme bril nog even in handen houdt, maar de echte concurrentie moet nog komen. Gen 2 brengt verschillende fijne upgrade met zich mee en blijft heel gebruiksvriendelijk, maar echt revolutionaire upgrades vind je hier niet. Toch blijft het een fijn alternatief je telefoon (om foto's te maken) en open-ear oordopjes (voor muziek).
Voor
- +
Verbeterde foto- en videokwaliteit
- +
Beschikbaar in verschillende stijlvolle Ray-Ban-monturen
- +
Langere batterijduur
- +
Verrassend heldere audiokwaliteit
Tegen
- -
Privacyzorgen
- -
Audio lekt nog wel bij hogere volumes
- -
Lastig om foto's goed te framen
Waarom u TechRadar kunt vertrouwen
Ray-Ban Meta (Gen 2): review in een notendop
De eerste generatie Ray-Ban Meta-brillen (de originele Ray-Ban Stories even niet meegerekend) kwamen niet officieel uit in Nederland (wel in België), maar ik was toch erg geïntrigeerd door het concept en heb kort na de release een model uit het buitenland gehaald.
Ik was al erg tevreden met die bril, maar de tweede generatie heeft de algehele ervaring nog net wat meer weten te verfijnen. Het blijft knap hoeveel indrukwekkende onderdelen Meta (en Ray-Ban) hebben weten te verwerken in een montuur dat niet veel groter lijkt dan dat van een gewone Ray-Ban-zonnebril. In de praktijk valt het ook bijna niemand op dat dit geen normale zonnebril is. Dat zorgt ook wel meteen deels voor een van de minpunten: de privacyzorgen die dit soort slimme brillen met zich meebrengen, en zeker de brillen van Meta gezien de reputatie van het bedrijf op het gebied van privacy.
Ray-Ban Meta (Gen 2) is nog niet zo'n grote verandering als de Meta Ray-Ban Display met zijn 'waveguide'-display in één van de brilglazen, maar dat model is ook alleen nog maar te krijgen in de VS en voor een veel hogere prijs. Je moet het hier doen met verfijningen, zoals een betere foto- en videokwaliteit en een langere batterijduur. Dat zijn in de praktijk erg handige verbeteringen, maar waarschijnlijk niet genoeg om een upgrade te verantwoorden als je toevallig de eerste generatie al had gekocht.
Hopelijk zorgt de aankomende concurrentie van grote spelers zoals Google en Samsung ervoor dat de volgende generatie een nog grotere upgrade wordt, maar in de tussentijd blijft dit toch wel een verrassend handig accessoire. Dankzij een redelijk breed aanbod aan Ray-Ban-monturen kan je ook een stijl kiezen die bij jou past. Ben je meer een fan van de sportievere Oakley-stijl? Dan zijn er ook nog de Oakley Meta HSTN- en Vanguard-modellen om uit te kiezen. Zelf ben ik voor deze review aan de slag gegaan met het klassieke Wayfarer-model.
Ray-Ban Meta (Gen 2) review: prijs en beschikbaarheid
- Adviesprijs vanaf 469 euro voor Scriber Optics en Blayzer Optics
- Adviesprijs vanaf 419 euro voor Wayfarer, Headliner en Skyler
- Verkrijgbaar bij Meta, Ray-Ban, verschillende opticiens en andere retailers
De reguliere Ray-Ban Meta (Gen 2)-modellen, de Wayfarer, Headliner en Skyler, zijn allemaal beschikbaar vanaf een adviesprijs van 419 euro. Ik zeg hier "reguliere" omdat er iets later ook nog twee 'Optics'-modellen aan de line-up zijn toegevoegd, de Scriber en Blayzer, die een adviesprijs vanaf 469 euro hebben. Die Optics-modellen hebben een nog wat slanker en flexibeler design dat voor langere periodes comfortabel moet kunnen blijven zitten. Hiermee richten Ray-Ban en Meta zich ook meer op brildragers.
De Optics-modellen zijn standaard voorzien van demoglazen en kan je via een gecertificeerde fysieke winkel van glazen op sterkte laten voorzien. De Wayfarer-, Headliner- en Skyler-modellen kan je ook van glazen op sterkte laten voorzien, maar ze zijn ook standaard te koop met gekleurde glazen, heldere glazen, gekleurde gepolariseerde glazen en 'Transitions'-lenzen, oftewel meekleurende glazen. De standaard heldere en gekleurde glazen haal je in huis voor de vanafprijs, maar voor gepolariseerde glazen betaal je iets meer (449 euro) en voor meekleurende glazen nog wat meer (499 euro).
De prijzen zijn hoger dan bij de eerste generatie (die vanaf 329 euro te koop was), maar die verhoging is nog wel te verantwoorden gezien de upgrades voor de foto- en videokwaliteit, en de batterijduur. De prijs voelt ook al iets acceptabeler als je je bedenkt dat een standaard Wayfarer van Ray-Ban (zonder technologie) ook al minstens zo'n 163 euro kost bij Ray-Ban.
Meld u aan voor het laatste nieuws, recensies, meningen, toptechnologiedeals en meer.
Specs | Ray-Ban Meta (Gen 1) | Ray-Ban Meta (Gen 2) |
Camera | 12MP-ultrawide | 12MP-ultrawide |
Fotoresolutie | 3.024 x 4.032 pixels | 3.024 x 4.032 pixels |
Videoresolutie | 720p bij 120fps, 1080p bij 30fps/60fps | 720p bij 120fps, 1200p bij 60fps, 1440p bij 30fps, 3K bij 30fps |
Microfoons | 5 | 5 |
Opslag | 32GB | 32GB |
Audio | Twee open-ear speakers | Twee open-ear speakers |
Gewicht | 48/50 gram | 51/53 gram |
Processor | Qualcomm Snapdragon AR1 Gen 1 | Qualcomm Snapdragon AR1 Gen 1 |
Compatibiliteit | iOS, Android | iOS, Android |
Batterij (bril) | Tot 4 uur bij gematigd gebruik | Tot 8 uur bij gematigd gebruik |
Batterij (oplaadcase) | Tot 32 uur aan extra batterijduur | Tot 48 uur aan extra batterijduur |
Waterproof? | IPX4 (spatwaterdicht) | IPX4 (spatwaterdicht) |
Lensopties | Op sterkte (-6.0 tot +4.0), meekleurend en gepolariseerd | Op sterkte (-6.0 tot +4.0), meekleurend en gepolariseerd |
Ik vind de prijs nog wel meevallen voor wat je krijgt, maar tegelijkertijd zit je bij de duurdere modellen wel alweer rond de 500 euro en zeker als je er glazen op sterkte in wil laten zetten, kan het toch nog een erg duur grapje worden. Zeker voor een niche productcategorie die waarschijnlijk de komende jaren nog flink verbeterd wordt.
Los van de Optics-modellen kosten de verschillende monturen dus in ieder geval hetzelfde. Verder kan je bij de Wayfarer en Headliner tussen vier kleuropties kiezen en bij de Skyler tussen vijf opties. Hieronder zal ik het verder voornamelijk over de Wayfarer met een 'Glanzend Kosmisch blauw' montuur en 'Helder/saffier Transitions' lenzen hebben, want dat is het model dat ik getest heb.
- Prijs-kwaliteit score: 4/5
Ray-Ban Meta (Gen 2) review: design
- Grotendeels hetzelfde design als de eerste generatie, maar iets zwaarder
- Redelijk onopvallend
- Nog steeds maar IPX4-spatwaterdicht
Er is niet veel veranderd tussen de eerste generatie Ray-Ban Meta Wayfarer en de Ray-Ban Meta Wayfarer (Gen 2). Er zijn een aantal nieuwe kleuropties waaraan je kan zien met welke generatie je te maken hebt, maar als je van beide modellen een zwart montuur erbij pakt, is het een hele uitdaging om erachter te komen welke het nieuwere model is. Zelfs de oplaadcase ziet er hetzelfde uit, ook al biedt deze dus ook weer extra batterijduur.
Het enige waaraan je misschien een verschil kan merken, is het gewicht. Ook dat is een uitdaging, want het nieuwe model is maar zo'n 3 gram zwaarder dan zijn voorganger. Dat zal waarschijnlijk het gevolg zijn van de grotere batterij (en verbeterde camera).
Het is ook wel te begrijpen dat er aan het design niet veel is veranderd. Zeker de Wayfarer is namelijk ook gewoon een klassiek Ray-Ban-ontwerp. Misschien dat het montuur ooit nog wat dunner kan worden gemaakt, maar voor nu voelt het design toch al redelijk verfijnd voor wat er allemaal in de bril moet passen. Als je voor een normale (lees: niet transparante) kleuroptie kiest, is deze bril redelijk onopvallend.
Als iemand echt goed kijkt, kunnen ze natuurlijk wel de camera en het LED-lampje zien op de plaats waar normaal vaak metaalkleurige accenten zitten. Vanuit het oogpunt van iemand anders zit de camera rechts en het LED-lampje links. Aangezien de camera dus nogal ver in de hoek zit, moet je er overigens wel op letten dat je haar hem niet blokkeert als je wat langer haar hebt. In de praktijk realiseren de meeste mensen echter niet dat ik een slimme bril draag wanneer ik rondloop met de Ray-Ban Meta Wayfarer (Gen 2). Zelfs op de transparante Denim-kleuroptie van de eerste generatie Wayfarer heb ik nooit reacties gekregen.
Het is voor de drager natuurlijk fijn dat de bril er niet zo opzichtig uitziet, maar dit is ook een van de elementen die bijdraagt aan de privacyzorgen rondom dit soort producten. Mensen zullen op het eerste gezicht niet altijd doorhebben dat je een camera op je gezicht hebt die tussendoor heel gemakkelijk foto's en video's kan maken. Er is wel een LED-lampje aanwezig dat wit oplicht wanneer je een foto of video maakt, maar ook dit is (vooral buiten in het daglicht) niet altijd heel opvallend. Het is wel goed dat er een sensor aanwezig is die ervoor zorgt dat je niet kan opnemen wanneer de lichtsensor geblokkeerd wordt. Dat is wel te omzeilen, maar dan moet je al gauw iets doen waardoor je geen garantie meer zal hebben op de bril.
Ik snap het gevoel dat sommige mensen het een vervelend idee vinden dat je met zo'n slimme bril op een heel erg onopvallende wijze beelden kan opnemen. Dat is ook deels wat het probleem was bij Google Glass. Toch zijn we nou ook in een tijdperk beland waarin vrijwel iedereen altijd een smartphone met camera's op zak (en vaak zelfs in de hand) heeft. Als je die op een onopvallende manier ergens op richt, kan je daar ook onopgemerkt beelden mee vastleggen en dan is er verder helemaal geen indicatie.
Daarnaast vind ik het ook wel terecht als bepaalde instellingen en evenementenlocaties bepalen dat je geen slimme bril mag dragen/gebruiken. Toen ik met de eerste generatie op vakantie was in de VS, kreeg ik de kans om een live-opname van de Jimmy Kimmel Live!-show in Los Angeles bij te wonen. Daar was een strikte regel dat je niet eens met een slimme bril (specifiek een Ray-Ban Meta-bril) naar binnen mocht.



Nu weer even terug naar het gebrek aan designveranderingen: de IPX4-certificering is helaas ook niet verbeterd. Dit betekent dat stofbestendigheid gewoon niet getest is en de bril verder alleen spatwaterdicht is. Een lichte regenbui zal geen probleem zijn, maar als je glazen op sterkte hebt en je in de Benelux woont, kan je maar beter ook een reservebril zonder technologie meenemen.
De bril zat voor mij in ieder geval wel altijd comfortabel genoeg en ik merkte in de praktijk ook niet echt iets van het iets hogere gewicht. Nou draag ik normaal gesproken geen bril, dus ben ik geneigd om de Ray-Ban Meta Wayfarer (Gen 2) vaak ook alleen als zonnebril te dragen. Dat betekent dus dat ik hem niet de hele dag door draag. Toch was het dankzij de meekleurende glazen van mijn testmodel wel mogelijk om hem ook binnen te dragen (en er niet belachelijk uit te zien). Om het comfort bij een wat langere periode te testen, heb ik hem dan ook een aantal keer tijdens hele werkdagen gedragen. Dat was voor mij gelukkig geen enkel probleem. Toen kreeg ik alleen wel commentaar van een collega die niet wist dat ik een slimme bril aan het testen was, omdat ik ineens een bril droeg.
Bij de eerste generatie maakte ik overigens nog de (naar mijn idee) foute keuze door voor een model met gekleurde glazen te kiezen. Ook al gebruik ik de bril nog steeds voornamelijk als zonnebril, is het toch wel fijn als je hem ook binnen kan gebruiken. Dan kan je er toch iets meer uithalen. De modellen met meekleurende glazen zijn dan wel het duurste, maar zijn uiteindelijk toch wel die extra investering waard.
Alle bedieningsopties vind je trouwens op het rechter pootje, behalve de fysieke schakelaar waarmee je de bril aan en uit kan zetten, die zit links aan de binnenkant recht naast het glas. De knop waarmee je foto's en video's maakt zit helemaal vooraan aan de bovenkant van het rechter pootje en aan de zijkant zit het touchpad waarmee je het volume van de ingebouwde speakers en bijvoorbeeld je muziek kan bedienen. Die speakers zitten ook verwerkt in de pootjes en zijn naar je oren gericht. Ze vallen totaal niet op van de buitenkant. Je ziet alleen de dunne speakergrills zitten als je van onderen naar de pootjes kijkt. Verder zitten er nog verschillende microfoons verwerkt in het montuur, zodat je ook met de bril kan (video)bellen en natuurlijk voor audio bij video-opnames, en is er aan de binnenkant rechts in je zicht ook nog een LED-lampje, zodat je zelf ook ziet wanneer je filmt.
- Design score: 5/5
Ray-Ban Meta (Gen 2) review: prestaties
- Camera is beperkt, maar de kwaliteit is degelijk
- Audio klinkt verrassend goed
- Extra batterijduur wordt erg gewaardeerd
Ik heb mijn originele Ray-Ban Meta Wayfarer inmiddels de afgelopen jaren op veel tripjes meegenomen en gemerkt dat het af en toe toch wel heel fijn is als je niet meteen je telefoon uit je zak hoeft te halen om even snel een foto te maken. Daarnaast merkte ik ook al snel dat een bril zoals deze ideaal is om even een korte impressievideo te maken van bijzondere locaties of situaties, en dat ook vanuit jouw perspectief en met je handen vrij. Ik heb dan ook meerdere filmpjes opgenomen die ik waarschijnlijk nooit gemaakt had met mijn telefoon, gewoon omdat het nu zo gemakkelijk was.
Ook met de Gen 2-bril ben ik op een aantal mooie locaties geweest. Je geniet hierbij nog van dezelfde voordelen, maar daarbovenop kan je de bril nu langer gebruiken en zien video's er scherper uit. Er is nog steeds een 12MP-camera aanwezig, die foto's kan maken van 3.024 x 4.032 pixels, maar dit nieuwe model kan ook opnemen in maximaal 3K-resolutie met 30fps. Je kan echter ook kiezen om in een lagere resolutie op te nemen voor iets stabielere beelden of een hogere framerate.
Foto's en video's zien er natuurlijk niet zo goed uit als wanneer je de camera's van een flagship smartphone gebruikt, maar de resultaten zijn nog verrassend goed voor een 12MP-camera die in een bril verwerkt zit. Je gaat hier niet je mooiste beelden mee vastleggen. Zeker 's avonds moet je niet de beste resultaten verwachten, en dan kunnen kleuren er ook wat doffer uitzien, maar over het algemeen is deze camera ideaal voor hier en daar wat sfeerbeelden of 'first-person' actieshots.


Het is overigens wel lastig om foto's en video's goed te framen. Je ziet nergens wat de camera ziet, omdat er geen display aanwezig is. Dat is waar de Meta Ray-Ban Display dus weer goed te pas zou komen. Er zijn genoeg tools in de Meta AI-app om je foto's en video's er naderhand wel netjes uit te laten zien en bijvoorbeeld recht te laten zetten, maar vooral als je ergens dichtbij staat en een foto of video maakt, bestaat er wel een kans dat het onderwerp van de foto net niet helemaal in beeld is of in ieder geval niet centraal staat. Als je er rekening mee houdt dat de camera (vanuit het perspectief van de drager) links zit, dan kan je jezelf wel een beetje aanwennen om net iets anders voor je onderwerp te gaan staan, maar het blijft gokwerk.
Wat ook belangrijk is om te weten, is dat de bril alleen maar verticale foto's en video's maakt. Dit is nou eenmaal een product van Meta en hoewel ik liever horizontaal beelden zou willen vastleggen, is verticaal natuurlijk handiger om bijvoorbeeld op Instagram te posten.




In de praktijk zijn de onderdelen van deze bril die ik het meeste gebruik de ingebouwde speakers. Je kan namelijk ook bijvoorbeeld muziek of podcasts beluisteren met deze bril op. Er gaat hierbij niets direct in je gehoorgang en het effect is dus vergelijkbaar met dat van open-ear oordopjes. De speakers zijn gewoon op je oren gericht en dat betekent dat je ook nog gewoon omgevingsgeluid binnenkrijgt.
Volgens Meta zijn de speakers luider, hebben ze meer bas en lekt er minder geluid vergeleken met de vorige generatie. Dit klinkt ook wel accuraat. Ik vond Gen 1 al verrassend goed klinken, maar het is echt opmerkelijk hoe goed het geluid is dat er hier uit de pootjes van een bril komt. Als je in een beetje een rustige omgeving bent, kan je echt genieten van muziek met deze bril. Natuurlijk krijg je nog steeds niet de diepste bas bij dit open design en diepe bastonen zijn ook de eerste geluiden die een beetje verdwijnen als je buiten in een wat drukkere of winderige omgeving rondloopt. Wat wel ideaal is voor dat soort situaties, is de instelling voor adaptief volume. Met die instelling ingeschakeld past het volume zich aan aan het omgevingsgeluid. Zo hoef je niet meteen handmatig het volume hoger te zetten als er even een flinke windvlaag langs je heen gaat of je bij een druk kruispunt staat.
Er lekt bij dit design overigens toch nog steeds wel wat geluid. Als je het volume vrij hoog zet en je naast iemand in de bus of trein zit, dan kunnen ze dus wel meegenieten van je muziek. Zet je het volume op ongeveer de helft of misschien net iets lager, dan zullen andere mensen in de meeste gevallen niet zo snel iets meekrijgen van waar je naar luistert, behalve als ze echt recht naast je staan of de ruimte volledig stil is.
De grootste (merkbare) upgrade is bij Gen 2 echter toch wel duidelijk de verbeterde batterijduur. De bril gaat zelf nu veel langer mee op een volle batterij en daarnaast biedt de oplaadcase nu ook nog eens 16 uur extra batterijduur vergeleken met zijn voorganger. Je geniet nu volgens Meta van tot 8 uur via de bril en nog eens 48 uur via de oplaadcase. Uiteindelijk hangt de batterijduur natuurlijk sterk af van wat je precies doet met de bril. Als je continu foto's en video's maakt, gaat hij wel wat sneller leeg, maar als je gewoon af en toe een vraag aan de AI-assistent stelt of een beetje muziek luistert tussendoor, dan voelt de batterijduur gelukkig uitstekend.
Bij de eerste generatie had ik toch meer het gevoel dat ik echt moest opletten dat de batterij niet leeg zou gaan terwijl ik de bril nog op wilde houden. Met de verbeterde batterijduur tot 8 uur houdt de bril het meestal wel lang genoeg vol om een goed moment te vinden om hem even af te doen en bij te laden in de oplaadcase. Als je een brildrager bent, is het misschien wel lastiger om dat soort momenten te vinden, maar ook dan is 8 uur in ieder geval al een flinke verbetering. De extra batterijduur in de oplaadcase betekent overigens dat je met gemak een (lang) weekendje weg kan zonder de case tussendoor met het stopcontact te moeten verbinden.


Dan is er natuurlijk nog het AI-element van deze AI-bril. Je hebt hier te maken met Meta's eigen Meta AI. Dit is niet de krachtigste AI-assistent op de markt, maar hij wordt door de jaren heen wel steeds beter en Meta heeft dan ook al enorm veel nieuwe features toegevoegd sinds de release van Gen 1.
Over het algemeen doet de AI wat hij moet doen. Het is wel goed om te weten dat je voor toegang tot de meeste opties de taal het beste op Engels kan zetten. De kwaliteit van het Nederlands klinkt sowieso niet fantastisch, maar het is helaas ook een taal die niet als eerste ondersteunt wordt bij nieuwe features. Daarnaast zijn sommige features helaas ook niet meteen beschikbaar in Nederland (en België). Veel nieuwe features zijn in eerste instantie vaak exclusief beschikbaar in de VS, en af en toe nog een handjevol andere landen erbij. Als je de taal op Engels zet, kan je overigens wel kiezen om Meta AI de stem van een aantal bekende acteurs te geven. Zo kan je kiezen uit Awkwafina, Kristen Bell en Keegan-Michael Key, maar ook John Cena, die ik uiteindelijk heb gekozen. Er zijn ook andere opties die niet gebaseerd zijn op echte personen, maar die vond ik wat minder natuurlijk klinken.
Helaas werkt live vertalingen ook niet voor Nederlands, maar wel voor Engels, Frans, Italiaans, Spaans, Duits en Portugees. Als je dus in een land op vakantie bent waar ze een van die talen spreken, kan je het wel laten vertalen naar het Engels. Dit werkt op zich redelijk goed.
Wat vooral heel leuk en handig is als je op reis bent, is dat je Meta AI kan vragen om de omgeving te bekijken via de camera en je hier iets over te vertellen. Zo kan je de AI bijvoorbeeld dus gebruiken als een soort tourgids. Hierbij moet je natuurlijk wel in gedachten houden dat AI nog steeds fouten kan maken en dus misschien niet altijd compleet accurate informatie deelt.
De app die je voor de Ray-Ban Meta-brillen op je telefoon moet installeren, heet inmiddels overigens ook Meta AI. Het is eigenlijk ook gewoon deels een chatbot-app en deels de app waarin je de instellingen van je slimme bril kan bekijken en aanpassen. Zo is er ook een 'Vibes'-feed die lijkt op TikTok en YouTube Shorts, maar vol zit met AI-slop. Deze combinatie voelt niet echt heel handig en zeker niet omdat alles wat te maken heeft met de AI-assistent duidelijk de prioriteit krijgt in de app en je dus extra moeite moet doen om bij de instellingen voor je bril te komen. Misschien was een losse app voor beide onderdelen toch wel iets fijner geweest. De app laat het dan wel weer snel zien als je nieuwe beelden hebt vastgelegd die je dan kan importeren naar je telefoon.
- Prestaties score: 4/5
Moet je de Ray-Ban Meta (Gen 2) kopen?
Categorie | Opmerkingen | Score |
Prijs-kwaliteit | De bril voelt nog net wel betaalbaar genoeg voor een Ray-Ban met al deze technologie erin, maar met speciale glazen (zeker op sterkte) kan de prijs toch wel redelijk hoog worden. | 4/5 |
Design | De samenwerking met Ray-Ban zorgt voor een comfortabel, stijlvol design en de technologie is op vrij onopvallende wijze verwerkt in de bril. De positie van de camera is wel iets om rekening mee te houden. | 5/5 |
Performance | Gen 1 leverde al uitstekende prestaties, maar nu zijn audio- en videokwaliteit beter geworden en houdt de bril het veel langer vol. Het aanbod aan (AI-)features wordt ook steeds uitgebreid. | 4/5 |
Koop hem als…
Je op zoek bent naar de beste slimme bril van dit moment
De Ray-Ban Meta-brillen zijn zeker niet perfect, maar bieden voor nu nog wel de beste balans tussen features, design en software en zijn ook het best beschikbaar.
Je gemakkelijk beelden voor sociale media wil kunnen opnemen
Integratie met al Meta's platformen betekent dat je heel gemakkelijk beelden van de bril op sociale media kan delen. De verticale beeldverhouding is daar ook ideaal voor en de first-person opnames kunnen voor een interessant perspectief zorgen.
Je een slimme bril met een mooi design wil
Het design is grotendeels aan Ray-Ban overgelaten en dat bedrijf weer inmiddels wel hoe het mooie en comfortabele brillen kan maken. Er zijn hier gelukkig ook verschillende monturen om uit te kiezen.
Koop hem niet als…
Je al een eerste generatie Ray-Ban Meta-bril hebt
De upgrades zijn fijn, vooral die voor de batterijduur, maar Gen 2 is geen revolutionaire upgrade. Daardoor is opnieuw tussen de 400 en 500 euro neerleggen het waarschijnlijk in veel gevallen niet waard. Dan kan je misschien beter wachten en sparen voor de Meta Ray-Ban Display (of een opvolger daarvan die hier wel uitkomt).
Je je zorgen maakt om je privacy (en die van anderen)
Meta staat niet er niet echt bekend om dat het goed omgaat met de privacy van zijn gebruikers en op dit vlak is een slimme bril ook een beetje controversieel. Je hebt namelijk overal waar je bent een camera op je gezicht en veel mensen zullen dat niet eens doorhebben.

Cas schrijft het liefst over gaming en alles wat met Samsung te maken heeft. Hij heeft zijn Steam Deck ingeruild voor een ASUS ROG Ally en die heeft hij dan weer ingeruild voor de ASUS ROG Xbox Ally X, dus ook over gaming handhelds kan hij je alles vertellen.
- Josephine WatsonManaging Editor, Social & Engagement